Zastanawiam się nad kupnem auta. Wpadłem na pomysł żeby była to Octavia 1
po tym jak znalazłem informacje, że można kupić ją z silnikiem 1.8T i salonową
instalacją (Twinpower). Na dodatek mogę dostać powiedzmy nie najgorszą cenę.
Jednak mam dylemat - znajomi wszyscy chórem mi odradzają - Skoda be,
Skoda się psuje, skrzypi, nie ma wyposażenia, stara technologia, ASO do d... itd.
Szukałem już aut używanych i nic ciekawego nie znalazłem. Buda O1 mi się podoba.
Założenia (trudne) jakie ma spełnić auto:
- ma wozić mnie do pracy (w miarę oszczędne przy spokojnej jeździe - ok 12l LPG
w mieście byłoby ok)
- mieć spory bagażnik (wożę często paralotnie, rower itp.)
- mieć coś pod pedałem (mam auto z ok 100KM i mi mało)
- nie ma się psuć (stare auta już mam)
- nie musi mieć miliona gadżetów (komputerków przycisków, psujących się pierdół)
- ma się przyzwoicie prowadzić (polonezom i innym wozom drabiniastym mówię nie).
- DIESLOM MÓWIĘ NIE (żeby uciąć spekulacje typu LPG jest be ON jest ok i na odwrót).
Będę wdzięczny jeśli ktoś podzieli się swoimi doświadczeniami z używania Octavii
i podpowie mi, czy te założenia auto spełni. Szczególnie wartościowe będą dla mnie
opinie użytkowników 1.8T, a najszczególniej z LPG :-)
ps. czy ktoś zawirusował O1 1.8T z LPG i nie rozwalił auta ?
tak troche z innej strony, to jak już ewentualnie kupisz tą skodę (jakąkolwiek) to będziesz się ciągle musiał tłumaczyć przed tymi znajomymi, ze to normalny samochód itd.itp.
dla niektórych jest to strasznie męczące
co do twoich pytań, to właściwie wystarczy wnikliwie poczytać forum i zobaczyć takie auto live (jaki ma bagażnik i ile masz pod butem np.)
trudno tu się w pigułce, po raz kolejny, rozpisywac na temat awaryjności etc.
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Znajomym tłumaczyć to mam gdzieś, gorzej, jak kupie, wydam 6X kpln
i będę sobie musiał tłumaczyć że to normalny samochód
Jeżdżę starym Mitsubishi Galantem, który po wymianie sprężyn
i amorków na gazowe KYB prowadzi się jak dla mnie b.dobrze,
a też ma z tyłu wahacze z belką. Golfem IV też jeździłem i ok.
Goszu, ludzie którzy tak mówią to albo kupili używanego szrota albo ich nie stać na skodę i jeżdżą 15 VW 1.9 D albo Ci zazdroszczą :|
Według mnie O1 spełnia te warunki , 1.8T na prawdę dobrze chodzi , miałem okazję się przejechać automatem i byłem ździwiony jak fajnie chodzi.
Jest troche osób które ma zagazowane O1 i jakoś nie narzekają , tylko weź pod uwagę większe koszta samochodu z instalacją a nie daj Bóg coś będzie nie tak.
I radzę troche cierpliwości bo napisałes temat 2 godziny temu a nie każdy jest na forum co 5 min.
Jeżdżę zgazowanymi autami już prawie 10lat, zdaję sobie sprawę z konsekwencji.
W sumie przeżyje skrzypienie, ASO, odrobinę hałasu, ale jak auto ma się zachowywać
na drodze jak poduszkowiec, albo ponton na sztormie, to już źle. Czytałem na forum
o zmianach amorków na twardsze, także coś o sprężynach (np z RS), ciekaw jestem
jak się ma takie auto (po zmianach) na przykład do audi A4, albo innej konkurencji.
Dzięki, mam nadzieję, że jeszcze się kilka osób wypowie.
ma wozić mnie do pracy (w miarę oszczędne przy spokojnej jeździe - ok 12l LPG
w mieście byłoby ok)
co prawda 1,6 105KM ale generalnie nie problem zmieścić się w 10
Zamieszczone przez Goszu
wożę często paralotnie, rower
tylko kombi
Zamieszczone przez Goszu
mieć coś pod pedałem
1,8T to wydaje się, że dobry wybór
Zamieszczone przez Goszu
nie ma się psuć
ja zbyt często nie zaglądałem do ASO, a jeżeli już to raczej z drobiazgami, chociaż denerwującymi
Zamieszczone przez Goszu
nie musi mieć miliona gadżetów
ale jak wyjdziesz poza Classica to Octavia i tak większość ma
Zamieszczone przez Goszu
ma się przyzwoicie prowadzić
przejedź się O2 to poczujesz różnicę, w porównaniu do O2 O1 prowadzi się jak wóz drabiniasty - zwłaszcza po ciasnych zakrętach
Zamieszczone przez Goszu
najszczególniej z LPG
O1 1,6 135kkm w tym ponad 110 z LPG, O2 60kkm od początku z LPG SKoda be - szpanować to raczej trudno, Skoda się psuje - w grupie VW najrzadziej, skrzypi - inne marki (może poza Lexusem nie mniej), nie ma wyposażenia - w tej cenie to które ma chociaż tyle co O, Stara technologia - no cóż O1 młode nie jest, ale O2?, ASO do d... - różne bywają w zależności od tego do którego trafisz popytaj rodaków gdzie warto jechać.
Goszu, ale też nie oczekuj na "stronie internetowego klubu miłośników i użytkowników Skody Octavia" jakiegoś wysypu super negatywnych opinii
jeżeli chodzi o wady O1, to standardowo, seryjne miękkie zawieszenie, ograniczona ilość miejsca na tylnej kanapie... co tam jeszcze, rdzewieją jeszcze klapy? pękają szyby? nawet nie wiem szczerze mówiąc.
1,8T to taki sam kult wśród benzinerów skody jak ASZ wśród diesli, natomiast jak to współpracuje z gazem?
moim zdaniem absolutnie bezproblemowych aut nie ma, natomiast w O1 są to właściwie wszystko "znane problemy".
no i trzeba liczyć się z tym, że O1 jako model "schodzący" jest jak tu koledzy wielokrotnie mówili jakoś tam zubożony w stosunku do O1 w latach wcześniejszych.
osobiście inwestując w NOWE auto raczej nie wybrałbym O1, miałem na nią ochotę, ale jednak zrezygnowałem, chociaz dla niektórych rozpoznawalność typowych problemów będzie niezaprzeczalną zaletą.
[ Dodano: Czw 03 Lip, 08 22:52 ]
i popytaj o ceny kolegów, którzy mają doświadczenie w ich negocjowaniu "dla klubowiczów", jest ich tu kilku :idea:
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Gdyby mnie było stać na jazdę bez lpg, byłoby OII TSI. Może kiedyś.
Jeśli chodzi o drobne usterki - gumki, łożyska, hamulce itp - mój ojciec jest
mechanikiem i ma mały warsztat ;-)
Mam nadzieję, że odezwie się ktoś z LPG, bo do zestrojenia tego potrzeba jednak wiedzy,
a nie wiem na ile można liczyć na ASO.
ale jak auto ma się zachowywać
na drodze jak poduszkowiec, albo ponton na sztormie, to już źle.
Na seryjnym zawieszeniu tak właśnie zachowuje się O1. Ja właśnie zmieniłem zawieszenie na Koni Sport (amorki i sprężyny) i wg mnie teraz jest rewelacyjnie .
S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
-------------------------------------------------------------------------
O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010
ja mam 152 tys i mi nic nie skrzypi. Napisz ,ktore auto po takim przebiegu w polsce sie trzyma ? Japończyki nie oszukujmy sie w środku bez rewelacji.Francuza nowego nigdy w życiu. A ford zawsze ma jakas droga wadę. Koreańskie ? Auto kupuje też dla marki a koreańskie do mnie nie przemawiają. Zawsze też sprzedaż łatwo skodzie.
nowy cSIMC od Aliego
seryjne 110kM teraz ok ~170kM ARL ,230 wtryski.
Moc potwierdzona w tym roku na hamowni.
Japończyki też są ok. Jak się o nie dba to niezniszczalne. Ale to OT.
Dobrze wiedzieć, że nie ma problemu z załatwieniem sprawy zawieszenia.
Nie lobię za miękko, więc jeśli się zdecyduję, to pewnie szybko tak zrobię
(szybko znaczy pewnie po ok roku, żeby gwarancji nie tracić od razu).
Ciekaw jestem też jaką instalację LPG ASO montuje do 1.8T.
Tu się trochę obawiam.
Gof IV jest jakby sztywniejszy - mniej sie buja przy progach zwalniajacych i mniej sie "sklada" w zakretach. Wieksza masa O1 i jej dlugie zwisy robia swoje. Przyjemniej sie jezdzi na 16" kolach z oponami 205/55R16, mniej "buja" - chyba sa w pakiecie Sport (ja mialem Tour Sporta z tymi kolkami na pokladzie). A poza tym to super auto Spelnia wszystkie wymienione przez Ciebie warunki.
ja mam elegance 1.8T (z 2002) od 31.12.2007 zamontowalem gaz prinsa - spalanie ok. 15-16 po samym miescie
auto wydaje mi sie zblizone do frnacuzow jesli chodzi o zawieche.. jak dla mnie troche za miekko zwazywszy na feler w octavkach czyli nisko umieszczona miska olejowa..
ale fakt, na 16 na 205/55 z felga et 30 lepiej i wyglada i zachowuje sie w zakretach
skrzypienia u siebie nie zauwazylem.. co do miesjca z tylu (dla pasazerow) to nie jest rewelacyjnie ale duzo lepiej niz w Leonie
taka tam octavka kombi 1.8T 250 km.. byla... Corsa B V6 225 km.. jest... ale jeszcze wciąż w fazie ogarniania - teraz w fazie generalnego remontu..
sponsored by HydroTransfer hydrografika Warszawa www.hydrotransfer.pl
Bardzo dziękuję za Wasze opinie.
Dzięki nim, oraz innym wątkom wiem czego się mogę spodziewać po O1.
Umówiłem się na jazdę testową.
Jeśli jest jakiś specjalista od cen/upustów/negocjacji, to będę wdzięczny
za wskazanie takiego forumowicza (wiadomo, nikt nie chce przepłacać )
Zastanawiam się nad kupnem auta. Wpadłem na pomysł żeby była to Octavia 1
- ma wozić mnie do pracy (w miarę oszczędne przy spokojnej jeździe - ok 12l LPG
Będę wdzięczny jeśli ktoś podzieli się swoimi doświadczeniami z używania Octavii
i podpowie mi, czy te założenia auto spełni. Szczególnie wartościowe będą dla mnie
opinie użytkowników 1.8T, a najszczególniej z LPG :-)
ps. czy ktoś zawirusował O1 1.8T z LPG i nie rozwalił auta ?
pozdrawiam
goszu
Goszu dla mnie to masz jakieś dziwne wymagania.....
-chcesz O1 1.8T z LPG aby było oszczednie chłopie zastanów się albo stać cię na samochód który pali po mieście 12-16l/100 Pb a jezeli masz trudności finansowe to kup sobie 1.4 albo 1.9SDI :P
ps: Gaz to jest dobry ale do zapalniczek.....
W moich żyłach płynie etylina a sercem jest Turbina
Komentarz